Φόρμα παραγγελίας Αθιβολής

Μπορείτε να καταθέσετε τα χρήματα της παραγγελίας σας (βιβλίου και μεταφορικών) σε έναν από τους λογαριασμούς της ''Τέχνης Πολιτεία''.

ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ: IBAN GR9701721850005185076919508

ALPHA BANK: IBAN GR3901403270327002002008423

Η αποστολή γίνεται μέσω των ΕΛ.ΤΑ. Τα έξοδα αποστολής είναι 1,5 € πλέον των 15€ για την Ελλάδα. Επίσης βάσει ισχυουσών τιμών των Ελληνικών Ταχυδρομείων, πλέον της τιμής βιβλίου, το κόστος για την Ευρώπη διαμορφώνεται ως Β προτεραιότητα στα 22,76 € και για τις λοιπές χώρες ανέρχεται στα 27 €.

Όλες οι πληροφορίες που διαβιβάζονται από εσάς είναι εμπιστευτικές και χρησιμοποιούνται μόνο για τη διεκπεραίωση των παραγγελιών σας.

Τα πεδία με αστερίσκο* είναι υποχρεωτικά.

Μία εικαστική προσέγγιση στο έργο «Ο θάνατος του κύκνου»

19 Ιανουαρίου 2015



Όταν αναφέρουμε την λέξη σκηνογραφία η φωτισμός στο σημερινό θέατρο της Ελληνικής πραγματικότητας, μοιάζει σαν μονολεκτικό ανέκδοτο. Ο λόγος αυτής της διαπίστωσης έλκει την αιτία του από την γνωστή ρήση του Δημοσθένη, όταν εκφωνούσε τον Α΄ Ολυνθιακό του λόγο. Είχε πει λοιπόν τότε ο ρήτωρ, σε μια ελεύθερη μετάφραση, ότι χρειάζονται τα χρήματα και χωρίς αυτά δεν μπορείς να κάμεις τίποτε από τα αναγκαία.
Κάπως έτσι λοιπόν στα σημερινά θεατρικά δημιουργήματα, το σκηνικό και ο φωτισμός είναι λειτουργίες που καλύπτονται στις παραγωγές εκ των ενόντων, μια και  ο «ειδικός» θέλει πάντα ένα μικρό ή μεγαλύτερο ποσόν αμοιβής σε σχέση με το επιθυμητό "τίποτα" του προϋπολογισμού ενός έργου.  
Μπροστά λοιπόν σε τέτοια προβλήματα, ο σκηνογράφος ή ο φωτιστής θεάτρου, είναι δικαιολογημένα μια αχρείαστη πολυτέλεια, η οποία αρμόζει σε παραγωγές που διαθέτουν τον συγχρονισμό πληρότητας της αισθητικής και του πορτοφολιού  του εκάστοτε παραγωγού.
Σε αυτό το έργο λοιπόν είχα την τύχη να συνεργαστώ κατασκευάζοντας το σκηνικό με τον Παναγιώτη Μανούση, που έκανε την μελέτη του φωτισμού. Το κόστος των υλικών κατασκευής (στην εποχή της αφαιρετικής προσέγγισης) δεν ήταν σημαντικό. Θα έλεγα ότι ήταν πάρα πολύ χαμηλό. Έτσι, αγοράστηκαν κυρίως πανιά που έδωσαν μετά από μια κατασκευαστική προσαρμογή για εύκολη ανάρτηση στο θέατρο, μια σκοτεινή αίσθηση ενός αφαιρετικού σαλονιού με την προσήκουσα χλιδή μιας παλαιότερης αισθητικής. Τα έπιπλα του χώρου, εκτός του καναπέ, είναι φτιαγμένα από αρμούμενα υλικά που χάνονται μέσα στο σκηνικό, κρατώντας πάνω τους την στοιχειώδη χρήση του φροντιστηρίου.
Αυτό το απαιτούσε η γραφή του συγγραφέα Λεωνίδα Τσίπη, που μας μεταφέρει σε μια παλαιότερη εποχή της δεκαετίας του '70, ζωντανεύοντας ένα οικογενειακό δράμα. Πρόκειται για μια γραφή που μεταφέρει σε μεγάλο-αστικό περιβάλλον την σημειολογία της ιστορίας του Τσαϊκόφσκι «Η λίμνη των κύκνων».  Οι δράσεις του έργου, παρουσιάζουν μια εναλλαγή  εφιαλτικών αναμνήσεων παρελθόντος απέναντι σε ένα παρόν των ηρώων. Πίσω από αυτή την ανάγκη επιβαλλόταν η εικαστική αφαίρεση, ώστε να είναι διακριτές οι χρονικές ιστορήσεις.  Η λιτότητα του χώρου και η έλλειψη αντικειμένων, πέραν εκείνων που ήσαν φροντιστηριακά αναγκαία, έκρινα ότι βοηθούσαν στην προβολή των χαρακτήρων των ηρώων, αποφεύγοντας λεπτομέρειες που φλύαρα θα αποσπούσαν την προσοχή των θεατών. Ακόμη και ένας καλόγερος που απαιτούσε η γραφή του έργου, προτίμησα να είναι στην ίδια τονική απόχρωση με το υπόλοιπο σκηνικό για να να διευκολύνει την προαναφερόμενη αισθητική.
Η μόνη χρωματική ένταση πέραν του σκληρού κόκκινου του καναπέ, υπήρξε στις δύο κουρτίνες με χρώμα ώχρας, ώστε να λειτουργήσει ο φωτισμός επάνω τους και να δηλώσει τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος χώρου και σαφώς της εποχής.
Άλλο ένα σημαντικό στοιχείο που οδήγησε στην αφαιρετική πρόταση του σκηνικού, ήταν οι χοροί των δύο κύριων προσώπων του έργου, που ερμηνεύουν αποσπάσματα από το γνωστό έργο του Τσαϊκόφσκι, καθώς το ζητά ο μύθος της γραφής του συγγραφέα. Εδώ η γνώση του φωτιστή έδωσε την απαραίτητη απομόνωση των χορευτικών ενοτήτων του έργου, ώστε να ταξιδέψει ο θεατής από το θέατρο της πρόζας στην άλλη τέχνη, του κλασσικού χορού, με μια καθαρότητα.
Πράγματι αυτό ήταν ένα ενδιαφέρον συγγραφικό πάντρεμα που μου κέντρισε το ενδιαφέρον και βρέθηκα δίπλα σε αυτή την παραγωγή, συνεισφέροντας το μερίδιο δημιουργίας και ευθύνης που μου αναλογεί.

Κ.Ζ

Στοιχεία Παράστασης

Καλλιτεχνική διεύθυνση : Φώτης Μεταξόπουλος
Κείμενα - Σκηνοθεσία:     Λεωνίδας Τσίπης
Χορογραφίες:                    Jimmys Kalis - Σοφία Τρανά
Σκηνογραφία:                    Κώστας Ζωγραφόπουλος
Παίζουν οι ηθοποιοί (με σειρά εμφάνισης):
Σοφία Τρανά, Jimmys Kalis, Εβελίνα Πετενιώτου,Κώστας Ζωγραφόπουλος, Δέσποινα Πόγκα

Έναρξη Παραστάσεων: 7 Ιανουαρίου
Παραστάσεις: Τετάρτη και Πέμπτη
Από την 1η Φεβρουαρίου η παράσταση θα παίζεται κάθε Σάββατο
Ώρα Έναρξης: 20.00
Τιμή Εισιτηρίου: 13€, 10€ για φοιτητές, ανέργους, άτομα άνω των 65

Life and Art Theater (Κωνσταντινουπόλεως 82, Μετρό Κεραμικός)
Τηλ. Κρατήσεων: 210-5789337.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου